HALTERS: KLEIN… MAAR STERK!

Klein formaat en miniprijs, een fitnesshalter die je meteen zal bevallen! Om thuis of buitenshuis actief te blijven en je spieren in je eigen tempo te trainen.

VOOR WIE?

De halters zijn geschikt voor iedereen die sport, ongeacht op welk niveau. Ze zijn praktisch voor iedereen die aan zijn of haar figuur en conditie wil werken, ook gewoon thuis. Elk gewicht heeft een eigen kleur: beginners kiezen bij voorkeur de lichtste gewichten.

vrouw trainen met halters
groupswerk in een zaalsport
sportieve meisje
voorbereiding sportzak

WAARVOOR?

De kleine halters zijn bedoeld voor spierversteviging of revalidatie. Je kan er het hele bovenlichaam mee trainen: bovenarmen, onderarmen, schouders, monnikskapspieren, rugspieren, borstspieren en de hele bovenrug. Ze zijn licht en helpen de oefening begeleiden doordat ze de beweging stabiliseren. De halters zorgen ervoor dat de spieren meer weerstand moeten overwinnen zodat ze, door te trainen, soepeler en sterker worden.

lichaam voorbereiden

TRAINEN MET HALTERS

JE SPIEREN VOORBEREIDEN OP DE INSPANNING

Het is essentieel om je lichaam voor elke training goed op te warmen. De 5 tot 10 minuten die je hieraan wijdt zijn nodig om elk risico op een blessure of spierpijn te vermijden. Doe de volgende oefeningen: rol met je schouders eerst in de ene richting en daarna in de andere. Hef je schouders op en laat ze zakken, herhaal een paar keer. Zwaai je armen naar voren en naar achteren. Maak in beide richtingen draaiende bewegingen met je heupen. Als laatste kan je een paar squats en lunges doen voor het opwarmen van je beenspieren.

  DE GOEDE HOUDING AANNEMEN

Houd je rug recht, buikspieren aangespannen, benen gebogen en plaats je voeten op heupbreedte. Voor een efficiënte training is het nodig om elke beweging omhoog en omlaag te controleren en de belaste spieren goed samen te trekken.

De meest voorkomende fout is de oefening ongedisciplineerd uit te voeren, zonder aandacht te hebben voor de spier die je traint. Zorg bij alle oefeningen voor een goede beheersing van de kracht van de samentrekking: enkel de getrainde spier beweegt, de rest van het lichaam niet.  

Kleine Halters Domyos

JOUW DOMYOS-HALTERS

Deze ergonomische halters, van gietijzer voor meer duurzaamheid, liggen goed in de hand en zijn makkelijk te onderhouden!  Doordat ze klein zijn, kun je ze makkelijk opbergen! Je kunt bij Decathlon deze halters aanschaffen met als lichtste gewicht 1 kilo, en als zwaarste gewicht 15 kilo.

NAAR BOVEN