Hoe kies ik een fitnessbal?

Welk deel van het lichaam is het meest complex voor ons? Het gaat ongetwijfeld om de buik ... Als je op zoek bent naar een effectieve methode om wat rondingen te wissen en je beter te voelen in je lichaam, dan is het hier: de gymbal. Hieronder leggen we uit waar je op moet letten wanneer je een fitnessbal wilt aanschaffen. 

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een fitnessbal?

Om je fitnessbal of gymbal goed te kiezen, let je op de grootte, stevigheid en weerstand tegen barsten. Dat kan je kiezen op uw hoogte zou u in staat moeten stellen om uw voeten op de grond te hebben als u erop zit en in evenwicht te zijn, als de benen eenmaal op 90 ° staan.

 

Als algemene regel:

Kies tussen 1 meter 50 en 1 meter 65 voor de gymbal van 55 centimeter.

Kies tussen 1 meter 70 en 1 meter 85 de gymbal van 65 centimeter.

Voor meer dan 1 meter 85 is er de gymbal van 75 centimeter.

 

de sleutel om te weten of het je goed past, is door erop te gaan zitten: als je knieën een rechte hoek hebben, is de gymnastiekbal perfect aangepast aan je lengte. Als je knieën min of meer gebogen zijn, zal het een balletje laten leeglopen of opblazen. In principe wordt de gymbal goed opgeblazen gebruikt. Maar hoe meer het is, hoe moeilijker de oefening wordt. Beginners, kies een gymnastiekbal een beetje zacht en blaas op als de oefening te simpel wordt. Om te trainen, ontdek de video-oefeningen met gym bal.

Fitnessbal1

Waarom is een fitnessbal effectief?

Als het erop aankomt terug naar de sport te gaan om opgehoopte kleine excessen te voorkomen, kun je snel ontmoedigd raken. Om zijn figuur een andere vorm te geven, zijn buiksessies niet het leukste ... Als zodanig is er een eenvoudige oplossing om zijn lichaam anders te versterken: de gymbal. Kesako? Een grote fitnessbal die wordt gebruikt voor het versterken van diepe spieren. Het spiert de buikriem, versterkt het silhouet en verlicht rugpijn.

 

Dankzij de gymbal, vindt u een platte buik! De bewegingen van de bal op je buik hebben dezelfde effecten als een massage. Resultaat: ze stimuleren de bloedcirculatie en elimineren geleidelijk de extra kilo's. Bij hem toon je je lichaam in zijn geheel, zelfs als de buikspieren de meest gestreste spieren zijn. Door de bal aan te rollen, leer je ook je balans te beheersen. En meer: ​​u verbetert uw houding, u werkt uw concentratie, u wint aan onderhoud en stretching. Door dagelijks te oefenen, krijg je snel resultaat.

Gymball2
NAAR BOVEN