HOE KRIJG JE IN DE WINTER EEN MOOIER FIGUUR?

Met deze eenvoudige en doeltreffende tips werk je deze wintermaanden aan je figuur en je conditie.

number_1

BETER ETEN VOOR EEN MOOIER FIGUUR

Om gifstoffen te verdrijven en een mooier figuur te krijgen, kan een detox-dieet wonderen doen. Hier zijn enkele tips die je deze winter kan toepassen om je lichaam grondig te zuiveren:

- Drink minstens 2 liter vloeistof per dag (water + citroensap, bouillon, thee, groene thee, ...)

- Kook bij voorkeur met stoom of in folie en eet minder dierlijke vetten (room, boter...).

- Verkies natuurlijke ingrediënten en eet onbewerkte voeding zonder kleurstoffen, bewaarstoffen of smaakstoffen die de werking van de nieren en de lever belemmeren.

- Kies seizoensvruchten en -groenten (appel, kiwi, citroen, ananas, wortel, rode biet, prei, kool...).

- Geef de voorkeur aan plantaardige eiwitten (zoals tofu en peulvruchten) en eet minder dierlijke eiwitten (vlees, eieren...). Eet meer gevogelte en vis.

- Zet in op peulvruchten (spliterwten, linzen...) en volle granen (bulgur, quinoa…), om voldoende magnesium op te nemen. Hun zachte vezels helpen de spijsvertering.

- Probeer minder snelle suikers te eten (gebak, industriële desserts, snoep, frisdrank...)

number_2

PILATES: DE JUISTE KEUZE VOOR EEN MOOIER FIGUUR

Wist je dit? Pilates zit tussen yoga en stretching en gebruikt lichte gymoefeningen die ideaal zijn om je lichaam te verstevigen. De gevarieerde bewegingen werken op de diepe spieren in, die de stevigheid van je lichaam en een goede houding garanderen. Jouw voordelen: een mooi figuur, een platte buik, een stevige taille, een betere ademhaling, minder stress... Probeer het eens uit en krijg je strakke lijn terug !

number_3

HET SPRINGTOUW: HET ONMISBARE FITNESSACCESSOIRE

Wat zou je zeggen van een eenvoudige en doeltreffende oefening om beter in je vel te zitten en een strakker figuur te krijgen? Het springtouw is het perfecte accessoire om calorieën te verbranden, een platte buik te krijgen. Het richt zich in de eerste plaats op de spieren in het onderlichaam, maar versterkt ook de armen, de schouders, de rug en de buikspieren. 15 minuten touwtjespringen komen overeen met 30 minuten joggen. Als je er goed mee overweg kan, is het ook een erg goede manier om aan de uithouding te werken. En, overtuigd?

number_4

DE ZWEETGORDEL, PERFECT VOOR EEN GLADDE HUID

Heb je al geprobeerd om een zweetband te dragen terwijl je sport? Dit accessoire wordt vaak gebruikt om zo veel mogelijk water of gewicht te verliezen. Maar let op, gewoon een zweetband dragen zal geen effect hebben. Als je wil afslanken en een mooier figuur wil krijgen, moet je de zweetband combineren met een sportactiviteit en een evenwichtig voedingspatroon. Het dragen van een zweetband kan je huid gladder maken doordat cellulitis bestreden wordt en gifstoffen verdreven worden.

Je kent nu enkele afslanktips om deze winter je strakke lijn terug te vinden. Vergeet niet om een evenwichtig dieet te volgen (zonder tekorten!), in combinatie met een regelmatige sportactiviteit (3 keer per week is ideaal) om je conditie te onderhouden en een mooi figuur te krijgen. Nu is het aan jullie!

yoga expert decathlon nl

Natasha

Yoga expert 

Voor vragen kun je terecht bij: natasha.vanneckkollarikova@decathlon.com

NAAR BOVEN